Frihet för alla människor

 

54Jag har vuxit upp med bilder från mellanöstern där israeliska soldater misshandlar, mördar och massakrerar palestinier. Jag har vuxit upp med bilder där Sovjet bombar sönder hela Afghanistan under ett decennium och hur USA invaderar Irak med tiotusentals civila offer till följd. Jag har varken kunnat eller kommer att kunna radera bort dem bilderna som för alltid är inristade i mitt minne. Det minsta jag kan göra nu är att blogga och dela med mig av mina åsikter dels för att komma i kontakt med lika sinnade och dels för att upplysa människorna i Sverige om vilka orättvisor som egentligen sker mot människor runt om i världen. På samma sätt har vårt folk kurder blivit utsatta för ohyggliga repressalier av de länder som ockuperar Kurdistan, d.v.s. Irak, Iran, Syrien och Turkiet.

Jag känner att jag vill göra vad jag kan för att bidra till att skapa en mer harmonisk, fredlig och välmående värld att leva i.

Kommentera

