ICA skapar klassamhälle!

Nu när ICA göt reklam med bredd front om två sorters livsmedel som skall säljas i deras livsmedelsbutiker så har grunden för två klass samhälle lagts. Därför att ICA är en stor aktör på marknaden och personifierar Sverige genom sitt utbud och image. Jag kan tänka mig att en och annan kund känner sig lite illa till mods när de kommer till kassan med kundvagnen full av varor som har en massa röd färg (Basic) men andra som har dyrare varor med finare förpackningar (Selection) ser just ner på tidigare nämnda. Detta skapar utan tvekan två klasser, det är nåt nytt och det är skrämmande hur långt företagen kan sträcka sig i jakten på nya/behålla kunder! Någonstans måste politikerna sätta stopp för sånt här reklamering.

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s