Kurdistan

Kurdistan

Var är mitt Kurdistan?
Var är mitt Kurdistan?
Var är mitt land?
Var är mina vingårdar?
Var är mina åkrar?
Fienden har ockuperat allt!
Var är mitt Kurdistan?
Var är mitt land?
Var är min kultur?
Var är min folklore?
Ingenting finns mera!
Fienden har tagit allt!
Var är mitt land, mitt Kurdistan,
min röda ros?
Jag  söker mitt Kurdistan,
men jag finner det inte!
Kurdistan har fött oss
vår hembygd har gjort oss till
människor…
Natten är snart över,
sedan kommer dagen!
Jag ska inte glömma dig, nej!
Nej! Mitt land Kurdistan
dig glömmer jag jag aldrig!

av Sivan

Kommentera

