PKK i mitt hjärta

apoDe frågar mig om jag är PKK:are? Jag säger ja.
De frågar mig vad det innebär? Jag säger följande:

-Om du är PKK:are, har du uppnått en medvetenhet om ditt ursprung bortom det vanliga.
-Om du är PKK:are, har du förstått att du är kurd, ditt modersmål är kurdiska och ditt land heter Kurdistan.
-Om du är PKK:are, har du insett att ditt fosterland är ockuperat och uppdelat i fyra av främmande makter.
-Om du är PKK:are, har du förstått att din enda väg är befrielsens.
-Om du är PKK:are, har det gått upp för dig att din enda vän är du själv och Kurdistans berg.

-Om du är PKK:are, måste du stå upp mot överhögheten.
-Om du är PKK:are, måste du bryta de kedjor som omslutit dig i århundraden.
-Om du är PKK:are, måste du resa dig upp och putsa bort smutsen.
-Om du är PKK:are, måste du kämpa in i det sista för att befria ditt folk och ditt land.

-Om du är PKK:are, ska du älska fred.
-Om du är PKK:are, ska du törsta efter frihet och självständighet för kurder och Kurdistan.
-Om du är PKK:are, ska du strida för dina rättigheter.
-Om du är PKK:are, ska du älska och värna om mänskligheten.
-Om du är PKK:are, ska du vara för jämlikhet och jämställdhet.

Men ni använder våld säger någon till mig? Jag säger följande:

Vi försvarar oss i nödvärn. Nödvärnslagen Brottsbalkens 24 kapitel.
Vi försvarar oss då vi har fått knivhugg i våra vitala organ av främmande makter.
Vi försvarar oss då vi har blivit skjutna i våra hjärtan av främmande makter.
Vi försvarar oss då vi är på väg att förblöda och tyna bort.

Med våra sista ansträngningar ger vi en och annan örfil tillbaka till våra bödlar.

Ifall ni anser det vara vårt brott, ska vi bege oss till en annan värld.

Numan Semsuri

Kommentera

