Rädda världen

indexJag funderar dag och natt på hur jag bäst kan rädda världen undan all ondska innan min livstid är över. Hur jag kan lyckas med den nästintill omöjliga uppgiften att skapa fred och harmoni för varje folkslag på denna jord. För i nuläget är världen huller om buller, en röra utan dess like. Den som har mest vapen åtnjuter och njuter mest av jordens saftiga frukter medan de som inte har vapen drabbas av svält och torka, både i andlig och jordlig mening.  Hur ska jag åstadkomma förändring är mitt stora bekymmer?

Som en individ bland sju miljarder människor med minimala möjligheter. Jag funderar på skriva och skicka texter, artiklar till de största tidningarna om saken men de jag hittills har skrivit har till 99 % hamnat i papperskorgen hos dem med motiveringen, ”tack för din artikel men vi har dessvärre inte möjlighet att publicera din text på grund av platsbrist.”

Jag funderar på att kedja fast mig utanför riksdagen tills jag får gehör för mina krav men jag vet att jag kommer att forslas bort av polisen. Jag funderar på att skriva till varje riksdagsledamot/parlamentariker/senator världen över, till och med på deras eget språk, och berätta om min vision men har inte medlen till det.

Jag funderar på att åka till fronten och kriga för min sak men riskerar då att skjutas ner av någon krypskytt innan jag hunnit förverkliga min dröm, då dör jag. Jag funderar på att starta en Facebooksida/Twitterkonto och propagera om och för min vision men de sidor jag startat har inte gett den responsen jag förväntat mig. Jag försöker finna meningsfränder och jobba tillsammans med dem mot samma mål men de finns det ont om. Jag drömmer då om (deldröm) att jag vinner några hundra miljoner på lotto och därigenom ha råd att anställa en besättning som får arbeta med min vision. 

Ja vet inte om jag kommer att vinna några hundra miljoner på lotto och jag vet inte heller om jag kommer att lyckas att förändra världen under min livstid. Men tanken på att dö utan att ha förändrat denna onda värld sätter sig som en tung börda på mina axlar och tynger ner mig för varje dag som går.

Än ska jag inte ge upp, för jag lever och har hälsan. Jag besegras inte så lätt och så länge jag lever och har motivation har jag en chans att lyckas någon dag. Jag funderar vidare i min egen värld.

Kommentera

