Var är mitt land

mittVar är mitt land och mitt folk,
Var är mina traditioner,
Var är min dans och musik,

Var är min kultur?

Var är mitt land,
Var är mina vänner?
Var är mina minnen och drömmar,
Var är min familj?

Var är mitt land,
Var är mina marker
Var är mina dalar och ängar,
Var är min frihet?

Var är mitt land,
Var är mitt språk,
Var är min historia och framtid,
Var är min identitet?

Var är mina vingårdar,
Var är mitt Ararat,
Var är min Eufrat och Tigris,
Var är mitt land och mitt folk?

Var är mitt Kurdistan?

Av Numan Semsuri

Kommentera

