Relationen mellan norra Kurdistan och Turkiet är som ett tvångsäktenskap

11873985_1468206786814323_45771675_n

Relationen mellan norra Kurdistan och Turkiet är som ett tvångsäktenskap där Kurdistan är mannen och Turkiet kvinnan:

-Mannen (Kurdistan): Jag vill inte ha med dig och göra, jag vill att du försvinner från mitt liv!

-Kvinnan (Turkiet): Nej snälla jag älskar dig lämna mig inte, jag kan inte leva utan dig. 

-Mannen: Men förstår du inte? Jag har inga känslor för dig och jag har aldrig älskat dig så kan du bara försvinna ur min syn? 

-Kvinnan: Nej jag vill inte det! Låt mig bli marken du trampar på!

-Mannen: Du smutsar ju för fan ner marken

-Kvinnan: Låt mig kyssa dina fotsulor då?

-Mannen: Du kommer smitta mig med pest.

-Kvinnan: Neeej lämna mig inte !

-Mannen: Jag ska lämna dig och det ska du se. Du är så vidrig att jag mår illa av att se dig. Stick nu!

-Kvinnan: Då ska jag täcka mig med slöja så du slipper se mitt ansikte, jag vill föda dina barn och byta blöjor på dig när du blir gammal. Jag vill alltid stå vid din sida och aldrig lämna dig för jag älskar bara dig. 

-Mannen: Men är du helt dum i huvudet? Förstår du inte att jag över huvud taget inte vill ha med dig och göra? Jag hatar dig och du äcklar mig! Är du så korkad och hjärndöd att du inte förstår det? Stick och brinn nu! 

-Kvinnan: Nej jag förstår inte det för jag trodde att du älskade mig och att vi var ett! Jag tror dig inte och jag tror att du älskar mig så låt oss brinna tillsammans då!

-Mannen: Jag har aldrig någonsin älskat dig och vi har aldrig var ett. Allt det där finns bara i sin fantasi. Allt är arrangerat så jag lämnar dig nu.

Men Kurdistan (mannen) kan inte bli av med Turkiet (kvinnan). De bor på 99:e våningen och Turkiet har slängt ner nyckeln i toaletten. Dörren är en säkerhetsdörr och det är för långt ner för att hoppa från fönstret. Kurdistan blir kvar som hennes man mot sin vilja tills hjälp anländer. Mer som en fånge i sitt eget hem.  

Kommentera

